“Fem ciutat” (5è de primària) i “Transformem la ciutat” (1r d’ESO)
Ambdós tallers es desenvolupen en sessions d'una hora i mitja, que inclouen un primer intercanvi d’idees i presentacions, una part teòrica d’aspectes de la ciutat, i una activitat pràctica al final. L'objectiu de l'activitat és orientar als nens i joves en l’aprenentatge d’alguns conceptes, per tal que puguin tenir un paper actiu en el dia a dia del seu poble, alhora que eduquem una mirada crítica envers el seu entorn.
Al taller de primària, la part teòrica explica el perquè de les ciutats a partir de la seva evolució històrica i els models de ciutat actuals; la part pràctica consisteix en un joc en el qual els més petits es posen al paper d'urbanistes d'una ciutat imaginària.
A secundària, el contingut teòric fa referència a les transformacions urbanes de la ciutat actual i com els ciutadans podem arribar a incidir-hi; l’aplicació d’aquest contingut es treballa a partir de l’elaboració de propostes sobre una plaça ideal imaginària. Els nois i noies reflexionen sobre les activitats que els agrada fer a l’espai públic i els requeriments que tenen, per dissenyar la plaça ideal que també incorpora demandes d’altres col·lectius ciutadans.
Realitza els tallers: Urbanins