Tant la reparació com la substitució són drets que com a consumidors podem exigir i l'establiment haurà de respectar la nostra voluntat. Però sempre que l'opció que triem no sigui impossible de complir o bé desproporcionada per l'establiment,és a dir, sempre que les despeses siguin raonables per al venedor. Heu de saber també que sempre que el defecte es manifesti dins els primers sis mesos després d'haver comprat el producte, s'entén que ja existia quan us el van lliurar, és a dir, era d'origen. Per tant, correspon al venedor demostrar que el defecte es deu a un mal ús o a un manteniment defectuós per part del consumidor i que el producte ens el van entregar d'acord amb les condicions acordades.
Si és una pràctica habitual de l'establiment, en aquests períodes, s'han de mantenir les mateixes condicions de venda.
L'establiment només està obligat a canviar un producte o a retornar els diners, si és defectuós o bé si així ho publicita. Si abans de rebaixes ho acostuma fer, i en aquests períodes no ho vol dur a terme, també ho ha de publicitar en un lloc visible. La possibilitat de canviar productes o retornar els diners de productes en bon estat, és una deferència del comerç, no una obligació.