Un 39% d’aquests expedients feien referència a serveis prestats per empreses de telefonia, fet que implica un nou creixement d’aquests tipus de reclamacions. Un 12% ha estat estan relacionats amb els serveis bancaris, sobretot pel que fa a la problemàtica de les clàusules sòl i el tipus d’interès IRPH, però també amb el cobrament de despeses de gestió i manteniment. Aquest percentatge suposa una reducció respecte als dos anys anteriors.
El nombre de reclamacions relacionades amb empreses subministradores de serveis bàsics: llum, aigua i gas ha estat un 10% del total de les reclamacions. La resta de reclamacions han estat relacionades amb garanties, serveis fora d’establiments (venda en el domicili o per internet) i assegurances.
137 expedients han comportat la petició d’un rescabalament econòmic, suposant per als consumidors de Parets un total de 10.474’85 € retornats o que no s’han hagut de pagar.
Programa de ràdio especial amb motiu del Dia Mundial del Consumidor
Amb motiu del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, i en el marc del programa “Consumir amb coneixement”, el 13 de març, a les 10 h, l’emissora RAP107 emetrà un programa especial en què es donarà a conèixer el balanç de les accions que s’han dut a terme durant l’any 2014 i els servei que es presta des de l’SCAC.
Al programa intervindran Mariló Gramunt, presidenta de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya i professora de Dret Civil a la Universitat de Barcelona, Josep Maria Castro, tècnic de consum de la Diputació de Barcelona, Assumpta Torres, responsable de l’SCAC, i Àfrica Martínez, regidora de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Parets.