Les obres es dividiran en fases, la primera de les quals inclou l'ampliació de la calçada de la C-17 en sentit sud entre l'enllaç de la C-33 i l'enllaç amb la C- 55, amb un tercer carril, completant la secció en tot l'àmbit de projecte, modificant-ne els accessos actuals de forma que tots els moviments es donin pels enllaços i ramals previstos en el referit projecte de traçat.
Els treballs abasten un tram de 3,2 km aproximadament, gran part al municipi de Parets del Vallès. El projecte també inclou la millora dels enllaços a la C-17, la col·locació de pantalles acústiques en el tram de Can Volart i la millora de la senyalització.
Es preveu una passera que connecti el nucli urbà amb la zona industrial de can Volart. L'enllaç de Parets amb la C-17, quan les obres estiguin finalitzades, serà un enllaç amb il·luminació, fet que millorarà molt la seguretat.
També es farà una millora de l'enjardinament i del carril d'acceleració en l'accés a Parets, així com nou arbrat al llarg de part del tram de la carretera.
La durada prevista fins a la finalització de les obres serà d'un any i mig aproximadament i tindrà un pressupost de 12.424.498,52 euros. L'inici de les obres està previst un cop acabi la festivitat de Setmana Santa i és en aquell moment quan es començaran a desviar serveis.
Tot i la satisfacció de la regidora Rosa Martí per veure l'inici d'aquest projecte, ha volgut deixar clar que calen altres actuacions per millorar la mobilitat i és per aquest motiu que ha explicat que "per millorar la sostenibilitat és necessari desdoblar la R-3 fins a Granollers per tal que pugui actuar de rodalies. El tercer carril de la C-17 és un gran projecte, però no és la solució definitiva per a la mobilitat. Demanem el desdoblament de la línia R3 de Rodalies per millorar la sostenibilitat i reduir la contaminació atmosfèrica".