La 21a edició del Març de Dones proposa tot d’activitats culturals i socials per sensibilitzar i prevenir la discriminació per raons de gènere
Parets s’adhereix un any més a la commemoració del Dia Internacional de les Dones, 8 de març, amb la programació d’activitats de la 21a edició del Març de Dones. L’Ajuntament de Parets organitzarà tot un ventall d’actes culturals i socials amb l’objectiu de sensibilitzar i prevenir la discriminació per raons de gènere al municipi.
Entre totes les activitats, destaca la presentació del curtmetratge La corresponsabilitat és #cosadetothom, que compta amb testimonis de veïns i veïnes de Parets. Aquesta cinta va sorgir d’un taller realitzat al Casal de Joves Cal Jardiner el passat octubre. Set persones voluntàries van reflexionar sobre la corresponsabilitat en les tasques domèstiques, la cura dels éssers estimats, l’organització familiar o la càrrega mental dels cuidadors i cuidadores. El vídeo recopila aquestes reflexions.
Aquesta càpsula audiovisual forma part del projecte “La corresponsabilitat és #cosadetothom”, impulsat pel Consell Comarcal per sensibilitzar i promoure la corresponsabilitat dels homes en la cura de la infància i l’adolescència. L’Ajuntament de Parets va exposar, el 12 de febrer, en la presentació de la campanya, tot el procés i les actuacions realitzades al municipi vers la corresponsabilitat.
El curtmetratge gravat a Parets es presentarà dissabte, 22 de març, a la Sala Basart, coincidint amb l’espectacle del Cafè Teatre Humor Negra, d’Assari Bibang. També es projectarà durant el Sopar de Dones el 28 de març.
Marxa Violeta i lectura del manifest
Les activitats començaran divendres, 7 de març, a les 12 h, amb l’especial de l’emissora RAP 107 El cas Pelicot i el Me Too, s’ha acabat el sil·lenci, un col·loqui amb Núria Alba, advocada, i Roser Lladó, psicòloga del Servei d’Informació i Assessorament a les Dones.
Els actes continuaran dissabte, 8 de març, amb la Marxa Violeta (10 h), una caminada popular de 10 km per Gallecs, amb el suport del CAM. Les inscripcions es poden fer al Casal de Joves Cal Jardiner, fins al 8 de març, amb un donatiu mínim d’1 euro. La recaptació es donarà a Creu Roja València per als damnificats per la Dana. El recorregut de la Marxa Violeta finalitzarà a Cal Jardiner amb la lectura del manifest (12.30 h) i un vermut musical. Més tard, a les 18 h, el Casal Can Butjosa acollirà el monòleg La bollera perfecta, de Pitu Aparicio, amb entrada lliure.
Una setmana després, el 15 de març, es realitzarà l’Espai CampoAmor, a la Sala Basart. Les assistents gaudiran d’una sessió de ioga, un brunch, un taller i l’activitat Art and Wine. Les activitats estan adreçades a les dones i les places són limitades. Les inscripcions es poden fer al correu siad@parets.cat fins al 7 de març.
L’endemà, 16 de març, Can Rajoler acollirà la representació de Dones de ràdio, dirigida per Sergi Berbel i interpretada per Àngels Gonyalons, Sara Espígul i Sara Diego.
Grup de dones sàvies
La Sala Serra acollirà el 21 de març el grup de suport mutu “La dona sàvia que sóc: Que la vergonya canviï de bàndol”, un grup d’empoderament femení a través del mindfulness, amb Isabel Erill, psicòloga i professora de ioga. Cal inscriure’s a siad@parets.cat fins al 14 de març.
La plaça de la Vila serà el punt de trobada dissabte, 22 de març, d’un Escape amb mirada feminista, a les 11.30 h, a càrrec de Gaurdire Contingut Creatiu. Les inscripcions s’han de fer a siad@parets.cat fins al 17 de març. També dissabte, a les 22.30 h, la Sala Basart acollirà el monòleg antiracista i afrofeminista Humor negra d’Assari Bibang.
Divendres, 28 de març, la Sala Basart serà l’escenari del Sopar de Dones, amb l’actuació Patas Arriba, de Gemma Almagro i Izaskun Barbàrie. Hi haurà ball amb Dj Trapella. Les inscripcions s’han de formalitzar a Cal Jardiner del 17 de febrer fins al 21 de març.
El programa d’activitats acaba el 30 de març, a les 18.30 h, al Teatre Can Rajoler, amb el monòleg musical Artemis, de Mireia Morera. Les entrades per als espectacles del Teatre Can Rajoler o el Cafè Teatre s’han de comprar al web espectacles.parets.cat.