L’Ajuntament de Parets del Vallès va presentar ahir, 22 de març, a la Sala d'actes dels Serveis Municipals la Volta, el projecte executiu de la nova estació de tren al municipi i de l’aparcament d’intercanvi, conegut també com a Park&Ride. L’acte de presentació va consistir en una exposició pels veïns i veïnes més propers oberta a tothom, una roda de premsa pels mitjans de comunicació, una presentació gràfica de diapositives descriptives del projecte i un tron obert de preguntes pels assistents.
La presentació va estar presidida per la vicealcaldessa de Parets, Casandra Garcia, la regidora d’Urbanisme, Rosa Martí, el director de projectes de la xarxa convencional d’ADIF, Miguel Leor, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, i el director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat, juntament amb l’equip tècnic redactor del projecte.
La vicealcaldessa de Parets, Casandra Garcia, va apuntar que “avui hem volgut presentar el projecte de la nova estació de tren i Park&Ride als veïns de la zona per deferència perquè evidentment per les obres són els que més patiran les seves afectacions i realment fem una valoració molt positiva d’aquest projecte. Pensem que la nova estació de tren amb el Park&Ride revolucionarà la mobilitat, no només de Parets, sinó de tota la comarca, aconseguirem reduir la petjada de CO2 de tots aquests vehicles que deixarem d’utilitzar a nivell privat per continuar apostant pel transport públic. Com a municipi, pensem que serà una de les obres més importants en dècades i estem molt contents de poder comptar amb aquesta nova estació a Parets”.
La regidora d'Urbanisme, Rosa Martí, va destacar que “creiem que l'obra és molt important pel futur de Parets, per la mobilitat del municipi i també com a punt de partida per interconnectar el poble, tant per la part urbana d'habitatges, com per les zones industrials. Pensem que també serà molt beneficiosa per potenciar el transport i la mobilitat. En aquest sentit, estem contents per la importància de l'obra, així com per l'existència dels fons europeus”.
La nova estació es configura sobre una plataforma que cobrirà les vies i que permetrà augmentar l'espai disponible als diferents serveis de l'estació com són el punt de venda i atenció al client, els lavabos i la cafeteria, entre altres. La plataforma contindrà un aparcament i una passarel·la per als vianants, permetent la permeabilitat entre el nucli antic i el barri de l'Eixample. A més, el projecte també amplia les places d’aparcament amb un aparcament a l’altura de les andanes i un altre de superior a la plataforma. L’objectiu de l’obra és el de facilitar l’aparcament del vehicle privat per agafar el transport públic i, en aquest sentit, es reservaran places per a cotxes elèctrics, persones amb mobilitat reduïda, motocicletes i bicicletes.
El projecte té un termini d'execució de 24 mesos i es preveu que es pugui adjudicar a finals d’aquest any i que les obres es puguin acabar a principis de 2026. El pressupost estimat és de 17,8 milions d'euros, que aniran a càrrec de l’Ajuntament de Parets, que n’assumirà el 20%, i d’Adif i de la Generalitat de Catalunya, que pagaran el 60% i el 20%, respectivament. Les tres entitats van signar el conveni el març del 2022 per fer front al cost del projecte que compta amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència NextGenerationEU.