L’Oficina de Consum de Parets retorna 32.885 euros als ciutadans

Dimarts, 15 de març de 2022
El servei municipal ha resolt el 73 per cent dels 194 expedients de reclamacions oberts

El 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor, enguany dedicat a les entitats bancàries i, amb aquest motiu, des del Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets s’ha fet un balanç de les reclamacions interposades a consum durant l’any 2021.

 El Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets ha permès recuperar un total de 32.885,47 euros als ciutadans i ciutadanes que van presentar la seva reclamació davant de l'oficina. L'oficina durant el 2021 ha resolt 142 expedients de les 194 reclamacions de consum obertes, un 73 per cent. Les dades s'han fet públiques pel consistori el 15 de març coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, dedicat enguany a les entitats bancàries amb el lema Serveis Bancaris. Coneix els teus drets.

La regidora de Consum, O'hara Valdivia, destaca que les xifres del 2021 són "un indicador de la feina feta i de la necessitat de mantenir aquest servei cada vegada més necessari per la població". De les 194 reclamacions ateses n'hi ha hagut en diferents sectors on destaquen: un 21,13 per cent de serveis bàsics, 15,46 per cent de compres a distància, 13,92 per cent de telefonia, 13,40 per cent de viatges, 10,31 per cent de serveis financers, 5,67 per cent d'assegurances, 5,15 per cent de garanties i 5,15 per cent de vehicles.

 La responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Parets, Assumpta Torres, informa que la major part dels 52 expedients que queden per resoldre estan relacionant amb el sector de l’automòbil: "vam obrir molts expedients al mes de desembre amb relació a aquest tema, sobretot pel càrtel de cotxes,  que actualment estan oberts i que estan en tràmit". Respecte a les dades, afegeix la responsable de l'oficina, Assumpta Torres: "fa molts anys que fem aquest balanç per veure cap a on va el servei, com anem, i quins són els objectius".

L'Ajuntament de Parets disposa d'una oficina de consum, l’SCAC (Servei de Consum i Atenció Ciutadana), a la plaça de la Vila de Parets on els consumidors poden presentar les seves reclamacions, queixes  o consultes relacionades amb el servei de consum i atenció al consumidor. El Dia Mundial del Consumidor, s’ha dedicat enguany a les entitats bancàries coincidint amb les problemàtiques recurrents pel tancament d’oficines presencials i la digitalització d’aquest sector. 

Darrera actualització: 6.06.2023 | 09:33