Línia Orbital Ferroviària: el traçat més beneficiós per Parets

Dilluns, 19 d’abril de 2010
La futura Línia Orbital Ferroviària ja té un projecte urbanístic aprovat definitivament. Després d’un ampli procés de participació, que ha implicat 48 municipis i 6 consells comarcals, ja té un traçat definitiu, el més beneficiós per Parets del Vallès.

 

L’aprovació definitiva del Pla director urbanístic per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, a mitjan abril, ha estat motiu de satisfacció per l’Ajuntament de Parets.

El traçat de la futura línia de tren, en el tram comprès entre Sabadell i Granollers s’incorpora a la línia R3 de rodalies compartint les estacions de Mollet Santa Rosa, Parets i es crearà una nova estació a Montmeló, a l’entorn del Circuit de Catalunya, i s’aproxima a la línia R2 fins a l’estació de Granollers Centre.

Aquesta opció permet crear un gran centre d’intermodalitat de transport a la futura nova estació del Circuit, al terme de Montmeló, que gràcies al seu potencial d’aparcament es pot convertir en un gran aparcament dissuassori (“Park & Ride”) i resoldre molts problemes de mobilitat obligada, tant de penetració a Barcelona com de mobilitat transversal. Aquesta alternativa atén la necessitat de transport dels treballadors dels polígons industrials propers de Parets del Vallès, Montmeló i Montornès i Granollers, que conformen la tercera conurbació industrial de Catalunya. La projecció d’una futura estació del Circuit de Catalunya reuneix totes les condicions per a ser un referent de mobilitat dels vallesans que viuen en urbanitzacions del Baix Tenes i del Baix Mogent.

Darrera actualització: 2.05.2019 | 17:04