L’aprovació definitiva del Pla director urbanístic per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, a mitjan abril, ha estat motiu de satisfacció per l’Ajuntament de Parets.
El traçat de la futura línia de tren, en el tram comprès entre Sabadell i Granollers s’incorpora a la línia R3 de rodalies compartint les estacions de Mollet Santa Rosa, Parets i es crearà una nova estació a Montmeló, a l’entorn del Circuit de Catalunya, i s’aproxima a la línia R2 fins a l’estació de Granollers Centre.
Aquesta opció permet crear un gran centre d’intermodalitat de transport a la futura nova estació del Circuit, al terme de Montmeló, que gràcies al seu potencial d’aparcament es pot convertir en un gran aparcament dissuassori (“Park & Ride”) i resoldre molts problemes de mobilitat obligada, tant de penetració a Barcelona com de mobilitat transversal. Aquesta alternativa atén la necessitat de transport dels treballadors dels polígons industrials propers de Parets del Vallès, Montmeló i Montornès i Granollers, que conformen la tercera conurbació industrial de Catalunya. La projecció d’una futura estació del Circuit de Catalunya reuneix totes les condicions per a ser un referent de mobilitat dels vallesans que viuen en urbanitzacions del Baix Tenes i del Baix Mogent.