L’exercici físic i la prevenció seran protagonistes en la Setmana de la Salut de Parets

Divendres, 28 de març de 2025

Del 5 al 12 d’abril, s’organitzaran sessions d’activitat física, xerrades sobre salut i un programa especial de l’emissora municipal RAP 107

El 7 d’abril es commemora el Dia Mundial de la Salut i, coincidint amb aquesta data, l’Ajuntament de Parets organitza la Setmana de la Salut 2025, que aplega activitats amb els hàbits saludables com a protagonistes. Durant tota la setmana, del 5 al 12 d’abril, les biblioteques de Can Butjosa i Can Rajoler exposaran diversos llibres dedicats a la salut i els bons hàbits.

Les activitats comencen dissabte, 5 d’abril, amb una Jornada d’activitat física, amb Ioga, Pilates, Zumba i Steps, que es realitzarà al parc del Sot d’en Barriques. La cita començarà a les 10 h del matí i les sessions es duran a terme fins al migdia. Dilluns, 7 d’abril, a les 12 h, l’emissora RAP 107 (107.2 FM o rap107.fm) emetrà una xerrada especial sobre hemorroides i altres patologies vinculades, amb Inmaculada González, especialista en proctologia.

Amb motiu del mercat setmanal a Can Berenguer, s’instal·laran unes carpes informatives d’11 a 13 h. Hi seran la Farmàcia Dácil Pérez, que assessorarà sobre salut emocional i diagnòstic capil·lar, i la Parafarmàcia Farmavida, que donarà consells sobre alimentació saludable. A la tarda, el Poliesportiu Municipal Joaquim Rodríguez acollirà unes taules informatives, de 16 a 19 h, on s’explicaran aspectes de benestar emocional, higiene postural, alimentació saludable i higiene bucodental.

Dimarts, 8 d’abril, la sala de plens de l’Ajuntament acollirà la presentació del Pla d’abordatge de l’obesitat, a les 12 del migdia. L’endemà, dimecres 9, s’instal·laran unes noves carpes informatives al mercat setmanal del Camp de les Peces i al parc del Sot d’en Barriques, d’11 a 13 h. Al mercat hi serà la Farmàcia del Poble, que parlarà dels beneficis d’una bona protecció solar, i al Sot d’en Barriques s’hi ubicarà la Farmàcia Alegria Parets, que assessorarà sobre salut cardiovascular.

El mateix dimecres 9 d’abril començaran les xerrades als Casals d’Avis, on es donaran consells per reconèixer dues malalties cardiovasculars, l’infart agut de miocardi i l’ictus. La primera xerrada serà al Casal Asoveen, a les 17.30 h. Les xerrades continuaran dijous, 10 d’abril, al Casal Sant Jordi (17 h) i Ca n’Oms (18 h). La Setmana de la Salut posarà el seu punt final dissabte, 12 d’abril, amb la Trobada d’activitat física, que es durà a terme al Poliesportiu Municipal, de 10 del matí a 13 h.

Darrera actualització: 28.03.2025 | 11:51