Aquest curs, i durant els pròxims tres anys, l’Escola Pompeu Fabra ha engegat un nou projecte amb l’objectiu d’apropar l’àmbit STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) a l’alumnat.
El projecte pretén integrar la tecnologia i la robòtica dins de l’àrea de medi, complementat amb altres àrees com l’artística i la matemàtica. Partint de l’anàlisi de les programacions de coneixement del medi i de robòtica, l’escola planteja integrar les dues disciplines aplicant la metodologia STEAM.
Així doncs, el centre integra l’ús de la tecnologia dins de les programacions de medi, per tal de contextualitzar i afavorir una metodologia activa i integradora dins de l’àrea. Alhora, es vol incrementar l’aplicació de metodologies d’aprenentatge transversal, amb pensament crític i creatiu, generar emocions amb l’art, les ciències i l’enginyeria, millorar l’actitud cap al treball en equip i la capacitat d’anàlisi de l’alumnat, i potenciar l’aprenentatge de les àrees cientificotècniques i estimular la seva vocació.
L’Escola Pompeu Fabra haurà de preveure tres fases. La primera, el disseny del projecte de centre: diagnòstic i elaboració del projecte a partir de l’avantprojecte; la segona, implementació del projecte de centre: compliment de la planificació i seguiment de les actuacions; i, la darrera, finalització del projecte de centre: avaluació final i transferència.
STEAMcat és un projecte que impulsa el Departament d’Educació de la Generalitat i proporciona la formació i l’assessorament pel desenvolupament i l’aplicació del projecte, recursos adients als objectius que es proposin, i alhora generarà una comunitat de centres per a l’aprenentatge i la millora mitjançant el treball en xarxa.