L’Escola de la Natura presenta una activitat per a estudiants sobre la contaminació acústica i atmosfèrica

Divendres, 17 de maig de 2024

Es tracta del taller “Quin soroll fem? Quin aire respirem?”, de la Diputació de Barcelona, que realitzaran alumnes de l’Escola Lluís Piquer, l’Escola Vila Parietes i l’Institut La Sínia dimarts vinent, 21 de maig, a la plaça de la Vila i el seu entorn

L'Escola de la Natura presentarà el pròxim dimarts, 21 de maig, una activitat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en el marc de la Setmana Sense Soroll 2024, que promou mesures i iniciatives per prevenir la contaminació acústica. Es tracta del taller “Quin soroll fem? Quin aire respirem?”, que té l’objectiu de conscienciar els joves sobre l'existència del soroll ambiental i també els efectes en la salut de la contaminació atmosfèrica, produïda majoritàriament pel trànsit de vehicles. En prendran part alumnes de primària i ESO de l’Escola Lluís Piquer, l’Escola Vila Parietes i l’Institut La Sínia. L’activitat es durà a terme al matí, en horari lectiu, a la plaça de la Vila i als carrers del seu voltant.

Les característiques del taller el fan engrescador per als joves estudiants, ja que és pràctic i experimental, donant l’oportunitat als mateixos alumnes que facin mesuraments del so ambiental amb els sonòmetres. El taller també analitza la qualitat de l’aire, tenint en compte que més del 50% de la contaminació atmosfèrica és deguda al transport. Són els mateixos estudiants els que recullen les dades i les interpreten en el taller o, més tard, a l’aula. Amb aquests exercicis, es vol sensibilitzar els joves sobre els efectes en la salut del soroll ambiental i la qualitat de l'aire i, sobretot, com es pot contribuir a disminuir-lo.

El taller “Quin soroll fem? Quin aire respirem?” és un recurs que ofereix la Diputació de Barcelona, conjuntament amb la Generalitat de Catalunya i en coordinació amb la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Fotografia: Diputació de Barcelona

Darrera actualització: 17.05.2024 | 12:45