L'Arxiu Municipal de Parets del Vallès (AMPV) és el servei que s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències. Per altra banda, al servei municipal li correspon la tasca de gestionar, conservar i fer accessible a la ciutadania la documentació històrica.
L'alcalde de Parets del Vallès, Francesc Juzgado, destaca que "una de les prioritats d'aquest govern és anar posant al dia i modernitzant tots els nostres serveis. Parets és un poble de primera que requereix serveis de qualitat. Dedicarem tots els esforços que calguin per fer-ho de mica en mica".
La regidora d'Arxiu i Transparència, Laura Lozano, apunta que "des de la regidoria i l'arxiu municipal de Parets, més enllà del servei de consulta de documentació a la ciutadania vetllem per conservar el nostre patrimoni. El nostre passat explica el nostre present i té un valor incalculable pel futur. Vull reconèixer la tasca que es fa des del servei per conservar la nostra història en les millors condicions".
En aquest sentit, una de les conservacions més recents que ha fet l'Arxiu Municipal de Parets (AMPV) ha estat la documentació compresa en els volums I i II del Registre Fiscal d'Edificis i Solars de 1947. La tasca de restauració, consolidació i enquadernació va finalitzar la setmana passada i ha representat la recuperació per a la consulta dels volums municipals que es trobaven en molt mal estat degut al pas del temps.
L'Arxiu Municipal de Parets, a més, disposa d'un portal web accessible per a la ciutadaniai que permet la visualització i descripció dels arxius en el següent enllaç:
arxiufotografic.parets.cat/fotoweb.