L’Ajuntament de Parets del Vallès i CASSA han presentat en roda de premsa les noves eines per potenciar la informació del servei d’aigües al municipi, gràcies a la implantació d’un nou software integral de gestió del servei que ha desenvolupat el personal de la companyia d’aigües: el SIGEA. Aquest programa, que integra quatre mòduls bàsics i que permet als tècnics i operaris de CASSA conèixer en temps real tot tipus d’informació i incidències en la xarxa de distribució, obre també la companyia a la ciutadania, oferint informació d’utilitat en l’entorn digital.
La roda de premsa, que ha tingut lloc avui a la sala de plens de l’Ajuntament, ha estat presidida per l’alcalde, Sergi Mingote, acompanyat Josep Maria Manyosa, gerent de concessions de CASSA. L’alcalde ha destacat que “des de l’Ajuntament cerquem la millora constant dels serveis alhora que un sistema d’informació àgil i eficaç amb la ciutadania. Aquesta nova eina respon a ambdues voluntats.” Per la seva part, Josep Maria Manyosa, ha afegit que “Parets se situa en la primera divisió en quant a la gestió del servei d’aigües”. “El sistema d’informació d’incidències d’aigua, via web i SMS, és un servei d’alt valor afegit que només disposen les ciutats més intel·ligents del nostre país”.
A la nova web, www.cassa.es/municipi/parets, el client podrà veure les interrupcions actuals en el servei, o bé les obres previstes de millora de la xarxa. A més, els veïns i veïnes podran també notificar a CASSA qualsevol fuita que detecti als carrers omplint un senzill formulari. La informació arribarà directament als tècnics del servei, que procediran a reparar la possible avaria el més ràpid possible.
El nou sistema intel·ligent de gestió del servei d’aigües de Parets del Vallès permetrà, també, enviar notificacions als clients a través d’SMS. Es tracta d’avisos no comercials, és a dir, CASSA no enviarà cap informació tret de les avaries a la xarxa d’aigua que afectin el domicili del client. L’SMS inclourà, també, la previsió de restabliment del servei.
Tots els veïns i veïnes de Parets que hagin informat prèviament a CASSA del seu número de telèfon mòbil rebran un primer SMS informant de l’alta gratuïta en aquest nou servei i amb la possibilitat de donar-se de baixa voluntàriament. A partir d’aquest mateix dilluns 18, tots els clients podran donar-se d’alta gratuïtament omplint un senzill formulari que es trobarà a la mateixa pàgina web. Fins al moment, la companyia ha recopilat i introduït les dades de 1.500 paretans i paretanes que ja poden fer-ne ús del servei.
El SIGEA també implica importants millores l’àrea d’Operacions, ja que els tècnics de CASSA a Parets aniran equipats ambtablets i, en cas d’avaria, els ajudarà a minimitzar l’afectació del tall als clients.