La iniciativa té l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar dels alumnes i promoure la contractació de persones en situació d’atur
L’Ajuntament de Parets va iniciar ahir, 8 de gener, una nova edició del projecte d’Estudi Assistit als centres escolars dels Plans d’Ocupació Local. L'objectiu d'aquests Plans d'Ocupació és la contractació de professionals en l'àmbit de l'educació amb un perfil pedagògic, que puguin donar suport als alumnes i als docents i afavorir una formació integral.
La vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, va explicar que “han començat els Plans d’Ocupació per perfils de gent vinculada amb el món educatiu. Es tracta d’un reforç que s’ofereix tant a les escoles d’infantil i primària, com als centres de secundària, públics i concertats. En aquest sentit, l’Ajuntament ofereix aquest servei a les escoles perquè puguin realitzar tasques de reforç escolar en els alumnes”.
La iniciativa Estudi assistit és un projecte educatiu que cerca afavorir l'èxit escolar i ajudar l'alumnat a adquirir actituds positives per a l'aprenentatge, tot promovent el desenvolupament professional de persones en situació d'atur, mitjançant l'adquisició de competències i d'experiència laboral.
El programa contempla, amb la convocatòria de Plans d'Ocupació de perfil pedagògic, la contractació d'una persona per a cada centre educatiu del municipi, tant públics com concertats. L’objectiu d'aquestes contractacions és donar suport a alumnes i docents en diferents tasques, tant dins com fora de l'horari lectiu.
L’Ajuntament de Parets, en coordinació amb els centres educatius, proposa incloure perfils pedagògics per oferir una oportunitat professional rellevant a persones aturades, que pugui servir per consolidar-los en l'àmbit laboral. El programa va dirigit: d’una banda, als mateixos beneficiaris del Pla d’Ocupació -com docents o estudiants d'últim any de carrera-, entre altres, en cerca de feina; i de l'altre, als infants i joves dels centres educatius de Parets amb certes dificultats en l'aprenentatge, per tal que puguin millorar els seus resultats acadèmics.