L’Ajuntament de Parets engega un projecte d’adhesió a la mediació i l’arbitratge per a empreses i comerços

Dimarts, 5 de maig de 2015
El Servei de Comerç i Atenció al Consumidor de l’Ajuntament de Parets del Vallès (SCAC) ha posat en marxa un projecte per promoure l’adhesió al sistema de mediació i arbitratge adreçat a les empreses i comerços del municipi.

Per tal de dur a terme el projecte, l’Ajuntament ha contractat una persona per mitjà dels Plans d’Ocupació Local, que desenvolupa la seva tasca en el marc de la campanya.

El projecte està planificat en tres fases que s’inicia amb una formació específica que imparteixen la Diputació de Barcelona i els tècnics especialistes de l’Ajuntament. La segona fase consistirà en un treball de camp, on es faran visites concertades a empreses i comerços, per tal de donar a conèixer les avantatges de l’adhesió a aquest programa. Finalment, es recolliran les conclusions i es valoraran els resultats de la campanya.

L’arbitratge és un sistema molt eficaç de resolució de problemes en l’àmbit del consum, que pretén donar la solució a un conflicte amb imparcialitat i independència. Per als comerços i les empreses és també un símptoma de compromís i una garantia de qualitat afegida envers als clients.

El Servei de Comerç i Atenció al Consumidor de l’Ajuntament de Parets del Vallès presta un servei gratuït per a la resolució de conflictes que consisteix en la mediació en la resolució de conflictes, la recepció de queixes, reclamacions i denúncies i la derivació d’expedients a administracions superiors en casos específics. També presta assessorament i formació i lidera activitats per promoure el comerç de proximitat, participa en la difusió de les bones pràctiques en el consum, en la consolidació d’hàbits de consum responsable, i en la realització de tallers, jornades, xerrades, exposicions i formació en aquest àmbit.

Darrera actualització: 3.05.2019 | 08:11