El certificat digital és un identificador digital que garanteix la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques, garantint la identitat dels ciutadans i els permet relacionar-se amb les administracions públiques d’una manera segura. Hi ha diferents certificats digitals, com per exemple el DNI-e o l’idCAT. Aquest últim es pot demanar a l’OAC ja que està constituïda com a entitat de registre col·laboradora de l’Agència Catalana de Certificació, amb la finalitat de donar suport a CATCert en les tasques relacionades amb l’emissió de certificats idCAT.
Cada any l’OAC emet de forma presencial al voltant de 8.000 volants de padró. A partir d’ara els ciutadans que disposin d’un certificat digital, a través de la carpeta ciutadana, poden accedir als anomenats “volants al vol”, de manera que s’estalviaran pèrdues de temps i desplaçaments innecessaris.
Es tracta d’un nou pas dins del projecte de modernització e-p@rets, que té com a objectiu principal aconseguir una transformació progressiva, integral i permanent de Ajuntament, per generar serveis públics de qualitat propers al ciutadà. En aquest sentit, s’ha portat a terme accions com el catàleg de tràmit i l’Oficina Virtual d’Atenció al Ciutadà (OVAC), que permeten al ciutadà iniciar i en alguns casos tramitar un total d’aproximadament 140 procediments administratius mitjançant la utilització del certificat digital.