Els beneficiaris hauran de reunir un seguit de requisits per acollir-s’hi, com ara estar empadronat a la població, ser titular d’un habitatge i haver fet el pagament del rebut de l’IBI corresponent a 2012. El consistori ha destinat un total de 60.000 euros a la partida pressupostaria que cobrirà el pagament dels imports dels ajuts.
Per altra banda, i en el marc de les polítiques socials que duu a terme l’administració paretana, es mantenen les bonificacions aprovades al pressupost i a les ordenances municipals de l’any 2012, en relació a l’impost de béns immobles, i la bonificació de 50 euros en el rebut de l’IBI que es feia a les persones jubilades amb ingressos reduïts o amb poca capacitat econòmica s’amplia també a 60 euros.
Amb la voluntat de facilitar al màxim els tràmits, l’Ajuntament posa a l’abast dels ciutadans diferents opcions. Per una banda, a l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana, les persones que disposin de Certificat Digital poden fer la sol·licitud a través del web municipal: www.parets.cat/tramits-i-serveis. També, i amb l’autorització del ciutadà, l’Ajuntament pot consultar a altres administracions tota la documentació necessària. Signant aquest document d’autorització, els sol·licitants només hauran de presentar el DNI i el número de compte on s’haurà de fer l’ingrés de l’ajut.
Per evitar cues es pot demanar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) trucant al telèfon 93 573 88 88 de 15 h a 20 h.