Les persones en situació d’atur o que ho hagin estat un mínim de 8 mesos durant l’exercici 2015, que siguin propietaris o llogaters d’un immoble destinat a habitatge i rebran un ajut de 80€, 20 més que l’any que l’any passat.
Les persones majors de 60 anys, jubilades, vídues o amb incapacitat permanent rebran aquest ajut de 80€ pel pagament de l’Impost de Béns Immobles (IBI) i també una bonificació del 100% de la taxa de recollida selectiva.
L’import dels impostos i taxes municipals derivats de la propietat de l’habitatge objecte de transmissió, ja sigui per execucions hipotecàries o dacions en pagament, serà del 100%.
El termini de sol·licitud dels ajuts és el següent:
Persones majors de 60 anys: Fins al 30 de novembre de 2015
Persones aturades o afectades per transmissió d’habitatge: Fins al 30 de desembre de 2015
Amb la voluntat de facilitar al màxim els tràmits, l’Ajuntament posa a l’abast dels ciutadans diferents canals per fer la sol·licitud:
- De forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, a la plaça de la Vila núm.1
- A través de l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC). Les persones que disposin de Certificat Digital poden fer la sol·licitud a través de la seu electrònica del web municipal www.parets.cat.
També, i amb l’autorització del ciutadà, l’Ajuntament pot consultar a altres administracions tota la documentació necessària. Signant aquest document d’autorització, els sol·licitants només hauran de presentar el DNI i el número de compte on s’haurà de fer l’ingrés de l’ajut.