La trobada de formadors Xarxa 0-6 va reunir una cinquantena de mestres i educadores del municipi el 2 d’abril en una jornada de treball conjunt centrada en la importància del joc en els infants d’aquesta edat. La sessió formativa es va dur a terme a la Sala Basart Cooperativa entre les 9 i les 13h i va acabar amb la cloenda de la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia.
La formadora de la sessió va ser l’especialista en educació infantil i formadora de mestres, Eva Sargatal, vinculada a l'Associació Rosa Sensat. En aquesta ocasió, el tema de la trobada es va centrar en la importància del joc entre els infants de 0 i a 6 anys i hi van acudir una cinquantena de mestres i educadores del municipi.
La vicealcaldessa i regidora d'Educació, Casandra Garcia, ha destacat la importància de les trobades per la millora educativa del municipi i ha agraït la implicació de les docents: "Des de la regidoria pensem que és una molt bona eina per totes les docents del municipi que ajuden a fer que el sistema educatiu de Parets del Vallès sigui d'una gran qualitat. Per tant, agraïm la implicació i la participació a totes les professionals que s'impliquen en les jornades de formació de la Xarxa 0-6 sessió rere sessió i durant tot el curs escolar".
La Xarxa 0-6 d’educació infantil del municipi neix amb l’objectiu de debatre, consensuar criteris i donar coherència al primer i el segon cicle d’educació infantil. Hi participen mestres i educadores de les escoles bressol i de les unitats d’educació infantil de les escoles de Parets del Vallès que realitzen una feina de coordinació pedagògica i organitzativa per tal de millorar la participació i el debat sobre les qüestions que afecten l’educació i als centres educatius. L’objectiu és aconseguir una millora en la qualitat de l’educació així com una oferta més equilibrada i cohesionada que eviti les desigualtats entre els centres i n’afavoreixi la col·laboració.
En aquest sentit, des de la Xarxa 0-6 de Parets es treballa per: consensuar i compartir la informació necessària que cal traspassar en el moment de la incorporació dels infants a P3; organitzar conjuntament activitats de traspàs; contribuir a millorar un dels processos de transició durant l’escolarització de l’alumnat del municipi; o elaborar documents conjunts d’orientació a les famílies, entre d’altres.