L’objectiu de l’obra és adequar l’espai, que es troba força malmès, i que en ocasions ha provocat despreniments a la calçada de la carretera, fissuracions i descalçaments al carrer.
Les obres consisteixen en la construcció d’un mur de gabions sobre el talús per evitar els possibles despreniments, el replè i trasdossat del mur, l’execució de la xarxa de drenatge, la canalització i les bases de fonamentació de l’enllumenat públic, la pavimentació de la calçada i de les voreres, tant de l’avinguda Catalunya com del carrer Barcelona i la senyalització. L’actuació suposarà una millora del trànsit, amb més seguretat tant per als vianants com per als vehicles.
Està previst que l’execució de l’obra es dugui a terme en un termini de tres mesos. Així doncs, a finals d’octubre podria estar enllestida. El projecte ha estat elaborat per l’empresa CEDIPSA i té un cost de 391.468 €. Del 81.53% de l’import se’n fa càrrec la Diputació de Barcelona i el 18.47% restant el sufraga l’Ajuntament de Parets del Vallès.
Circuits alternatius per a vehicles i recorregut del servei de bus
Amb motiu de les obres, el tram afectat de l’avinguda Catalunya, que connecta el Barri Antic amb l’Eixample, romandrà tancat al trànsit durant tota l’execució. En aquest sentit, s’han establert circuits alternatius tant per al servei de bus com per als vehicles, tant lleugers com pesats. Pel que fa a vehicles pesats, tot el trànsit es desvia per la zona industrial del polígon Sector Z fins a accedir a l’avinguda Tarradellas. En el cas de vehicles lleugers, també es pot utilitzar el recorregut alternatiu a través del carrer Sant Antoni i l’avinguda Lluís Companys. Pel que fa al servei de bus urbà, el circuit alternatiu discorrerà també per aquest trajecte del nucli residencial, a través del carrer Major i l’avinguda Lluís Companys i els busos interurbans es desplaçaran pel polígon industrial.