Durant una sessió pràctica i d’una forma lúdica i amena, es tractaran aspectes com ara l’etiquetatge, la identificació del preu, el comprovant de compra-venda (tiquet), la conformitat del producte, l’atenció al client, el full de reclamació o què és i quines són les funcions d’un servei local de consum, entre d’altres.
Els nens i nenes participaran en un simulacre de compra-venda, reclamació i mediació a través de diverses activitats com ara “Què farem? Muntar la botiga” , “A comprar!”, “A pagar!’, “Una joguina trencada!”, “Botiguer, tinc un problema!” o “l’Oficina d’Atenció al Consumidor em pot ajudar!”.
El taller es dividirà en dos blocs principals. En el primer s’adquirirà un producte: l’aula es convertirà en una botiga de joguines on els infants seran els encarregats d’etiquetar els articles, triar-los i pagar-los a caixa, repartint-se els rols de botiguer i client. Finalment, en el segon bloc detectaran que el seu producte no és conforme i han de fer una reclamació. En aquest moment apareixerà l’Oficina d’Atenció al Consumidor com a organisme que els informarà, els ajudarà a exercir els seus drets i, en cas d’haver-hi diferents criteris, mediarà amb el botiguer.