Entra en funcionament la nova Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) de l’Ajuntament de Parets del Vallès

Dimecres, 14 de desembre de 2011
Ja ha entrat en funcionament l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC), un projecte inclòs en el Pla de Modernització de l’Ajuntament de Parets del Vallès, e-p@rets, que té com a objectiu facilitar l’accessibilitat de la ciutadania a l’administració local.

L’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) serveix per fer tràmits i gestions a través d’Internet amb la mateixa validesa i seguretat que en persona. A diferència dels tràmits presencials que s’han de fer en l’horari d’atenció al públic de l’ajuntament, la nova oficina virtual  https://www.parets.cat/seu_electronica està disponible les 24 hores al dia durant els 365 dies de l’any. El nou servei, que simplifica les gestions habituals, incorpora 139 tràmits, alguns dels quals es poden fer en la seva totalitat en línia i altres només de forma inicial. S’està treballant per tal que, de manera progressiva, es puguin anar incorporant més tràmits, fins arribar a la totalitat dels que s’efectuen des de l’Ajuntament.

Per fer tràmits a través de l’OVAC cal disposar de certificat digital. Són vàlids l’eDni, CATcert, FNMT-CERES (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre), ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana) o IZENPE. Amb aquesta autenticació es podran realitzar  tots els tràmits i gestions en línia amb garanties de seguretat i jurídiques i, properament, a través de la Carpeta Ciutadana, consultar l’estat de les sol•licituds.

La obtenció del Certificat Digital es pot realitzar a través de l’OAC, ja que és oficina certificadora. La persona interessada ha de fer presencialment la sol•licitud presentant el DNI. Automàticament es genera un fitxer electrònic que s’envia per mail i que l’usuari ha de descarregar al seu ordinador per poder accedir a l’OVAC.

L’OVAC s’inclou dins un projecte de gran abast que aposta per la innovació i la modernització de l’Ajuntament de Parets i que cerca l’eficàcia i eficiència en el servei al ciutadà.  El nou portal web, l’actualització del catàleg de tràmits, la plataforma e-FACT i moltes altres millores s’emmarquen sota aquest gran paraigües tecnològic, que s’està desenvolupament amb fons del Plan Avanza del Ministeri d’Industria, Comerç i Turisme, de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) i la Diputació de Barcelona.

Darrera actualització: 2.05.2019 | 17:48