Amb la finalitat d’enfortir les relacions de col·laboració i cooperació entre els dos centres públics de secundària del municipi, els dos instituts del municipi, Torre de Malla i La Sínia, realitzaran durant el mes de març i abril diverses activitats amb els alumnes de 1r d'ESO, uns 120 provinents del Torre de Malla i 60 provinents de La Sínia. Aquestes activitats pretenen que l’alumnat dels dos instituts visqui les matemàtiques d’una manera diferent de com es viuen dia a dia a l’aula.
Activitats al voltant de les matemàtiques
El dilluns 21 de març, s’ha elaborat una gimcana matemàtica, que recorrerà el parc de la Linera i el centre del Barri Antic de Parets. Amb aquesta ruta, l’alumnat podrà veure la presència i la importància de les matemàtiques en el seu entorn més proper, així com treballar en equip aprofitant els diferents talents, coneixements i habilitats per resoldre els diferents reptes proposats. Els grups seran heterogenis, integrats per 6 alumnes, s'uniran 4 alumnes del Torre de Malla i 2 alumnes de La Sínia, per anar resolent els reptes conjuntament. La gimcana està pensada per fer-la durant tot el matí amb dos circuits marcats.
El dijous 7 d'abril, es farà una trobada per acabar un muntatge d'instal·lació conjunta (que s'haurà iniciat en una de les proves de la gimcana). Aquest muntatge es farà a la paret del Pavelló que dona a l'Escola Lluís Piquer. La instal·lació consisteix un en triangle que es construeix a partir d'iteracions de petits triangles. Aquest dia es donarà esmorzar a l'alumnat.
La vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra García, felicita els instituts per la iniciativa: “M'agradaria felicitar els dos instituts per la iniciativa, fora de l’aula i d’una manera més dinàmica del que estem acostumats les matemàtiques es poden aprendre de moltes maneres i no tan sols mitjançant fitxes i llibres, sinó que les matemàtiques són al nostre dia a dia i en podem aprendre moltíssim a través de les rutines, els hàbits, i principalment en el context que ens envolta”.