Els resultats es desprenen de la campanya sobre informació bàsica de consum a bars i restaurants realitzada el passat mes de juny pel Servei de Consum de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament de Parets del Vallès, amb l’objectiu d’informar els establiments sobre les eines i mecanismes que la normativa posa a la seva disposició per garantir el dret a la informació i als drets dels consumidors i, alhora, comprovar el grau de compliment d’algunes d’aquestes normes.
L’estudi conclou que els establiments de restauració de Parets compleixen en un alt percentatge la normativa. Alguns dels aspectes analitzats han estat l’horari, els fulls oficials de reclamació i denúncia i el rètol anunciador, els preus dels serveis, el lliurament de tiquets o factures, la senyalització en catala o els rètols dissuassoris d’alcohol o tabac.
D’entre les dades, es destaca com a bon compliment que el 82% dels establiments disposen de fulls de reclamació i denúncia, el 87% mostren els preus dels serveis amb impostos inclosos i el 91% lliuren comprovants de venda, ja sigui amb tiquets o factures. Com a aspectes a millorar, l’estudi assenyala l’exhibició correcta dels rètols dissuassoris d’alcohol o tabac.
En comparativa amb la resta de municipis del Vallès, l’estudi determina que els establiments de restauració de Parets del Vallès estan un punt per sobre de la resta de la comarca del Vallès Oriental, amb un 71% de compliment de normativa.