La campanya, desenvolupada pel Servei de Suport a les Polítiques de Consum, de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona –ens al que està adherit l’Ajuntament de Parets del Vallès- tenia un doble objectiu: informar als titulars i responsables dels establiments sobre les eines i mecanismes que la normativa posa a la seva disposició per a garantir el dret a la informació i l’exercici dels drets dels consumidors; i comprovar el grau de compliment d’algunes d’aquestes eines.
Les dades analitzades van donar com a resultat, entre d’altres, que el 67% dels comerços paretans exhibeix l’horari comercial; en un 66% l’horari comercial recull els dies i hores d’obertura; l’establiment disposa de fulls oficials de reclamació/denúncia en un 74%; exhibeix el rètol anunciador de la disponibilitat de fulls oficials de reclamació/denúncia un 61%; exhibeix els preus a l’interior de l’establiment un 81%; l’establiment lliura tiquet o factura al consumidor un 92%; el tiquet o factura inclou identificació de l’establiment (Nom, adreça i NIF) un 67%, el concepte un 70% la quantitat abonada un 92% i la data un 90%; la senyalització i cartells d’informació general de caràcter fix estan redactats almenys en català un 82%.
L’informe conclou que el grau de compliment dels establiments comercials del municipi és molt elevat, malgrat que s’haurà de seguir treballant per tal millorar alguns aspectes.