Uruguai és un petit país d'Amèrica Llatina amb gairebé 3.500.000 d'habitants. La crisi econòmica de l'any 2002, que va repercutir a una àmplia gamma de països, va portar com a conseqüència una sèrie de problemes socials i educacionals als quals s'intenten donar resposta però que, fins ara, no tenen solució.
Ara, la Carmen Albana Sanz, professora del centre paretà, està realitzant un treball d’investigació per a la seva tesi de Magisteri i investiga la importància que té l’Educació Emocional dins del currículum escolar. Tot i no haver acabat la seva tesi i veient la importància que té aquesta investigació, la directora del postgrau li ha sol·licitat poder capacitar els directors en la implementació de les competències emocionals.
Per això es va demanar l’ajuda de la psicòloga del col·legi i experta en Educació Emocional, Virginia Espejo, per poder participar d’aquesta noble tasca i donar suport teòric i pràctic als directors.
"Exportarem el nostre model d’Educació Emocional als col·legis de l’Uruguai. Estem molt orgullosos i satisfets que el nostre model pugui ser d’utilitat a altres escoles". Així de satisfet es va mostrar en Dídac Cayuela, sotsdirector de l'Escola Nostra Senyora de Montserrat, qui també va parlar dels altres projectes pilars que té l’escola com el pla lector, l’estimulació del pensament i l’escriptura creativa, i el seu paradigma metodològic: El treball per projectes, amb la finalitat de poder servir i compartir les experiències que serveixen per fer d’aquest món un lloc millor.