El Consell d'Infants de Parets es va reunir ahir, el 19 de gener, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Parets, amb la regidora de Patrimoni, Rosa Martí, per documentar-se de cara a la realització de l'encàrrec que tenen per aquest curs 2022-23: Ens agrada Parets! T’hi apuntes? Una guia d’espais i edificis de la vila d’interès per als infants. La trobada dels alumnes amb l’Ajuntament va servir per fer el seguiment de la feina que està fent l’òrgan consultiu del Consell d’Infants.
En aquest sentit, el projecte de treball d’enguany del Consell d'Infants pretén donar a conèixer el patrimoni de la vila de Parets des de la perspectiva pròpia dels infants. Es tracta, per tant, que els propis nens i nenes descobreixin amb els seus ulls i des dels seus criteris els espais, edificis i monuments de Parets que tinguin per a ells un significat patrimonial. És a dir, espais que siguin determinants per a la construcció de la identitat i la personalitat de la seva ciutat, ja sigui pel seu valor històric, arquitectònic o cultural, o per l’ús significatiu que en fan actualment els ciutadans i ciutadanes més joves de la vila.
Amb aquest objectiu, els consellers i conselleres, amb la col·laboració dels companys i companyes de les escoles de Parets, realitzen un inventari d’aquests indrets, per després elaborar una Guia turística per tal de difondre’ls entre la resta de la població i, de forma prioritària, entre la resta dels infants de Parets. Per altra banda, pel que fa a l’Ajuntament de Parets, la guia serà editada de forma virtual i/o material.
La funció principal del Consell d’Infants és aportar als responsables polítics la visió sobre la vila i la realitat que envolta els infants perquè la seva opinió es tingui en compte a l’hora de prendre decisions que els afecten com a ciutadans i ciutadanes. L’òrgan consultiu pretén fomentar la implicació de les escoles i instituts en els projectes que s’endeguin des dels consells, a més, s’impulsa el treball en aspectes com la relació escola-ciutat, les normes i el funcionament de la democràcia, l’educació en valors o l’adquisició de competències i habilitats socials.