El Consell de Joves de Parets del Vallès del curs 2021-2022 va finalitzar el fòrum sobre l’impacte social i personal de les tecnologies, el mes de juny, després d’abordar la temàtica dels excessos en l’ús dels dispositius mòbils. El consell ha estat treballant durant el curs i, a més, ha creat cinc eslògans que il·lustren algunes de les conclusions dels dos debats finals que l’òrgan va dur a terme abans d’acabar el curs.
Els alumnes van celebrar els debats finals en dues sessions: el 7 de juny, al centre Ntra. Sra de Montserrat i a l’INS La Sínia; i el 16 de juny, a l’INS Torre de Malla i a l’escola Acesco. Els eslògans es van crear posteriorment juntament amb una il·lustració que simula un dispositiu mòbil i es poden consultar al portal web de l’Ajuntament de Parets.
En les dues jornades, els consellers i conselleres van presentar als seus companys el resultat de l'enquesta i els van explicar els aspectes més interessants del treball realitzat amb els responsables municipals. Seguidament, es va obrir un petit debat entre els assistents que va acabar amb unes conclusions que han permès al Consell l'elaboració dels d'eslògans per tal de reflectir el seu treball sobre l'ús del mòbil.
Per tal de preparar el debat, els consellers i conselleres van realitzar una enquesta sobre l’ús de les noves tecnologies entre els adolescents, els resultats de la qual van presentar a l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, a la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, a la regidora d’Educació,Maria Gorina. A més, també van treballar amb el tècnic de l’Àrea de Noves Tecnologies, Jesús Martínez, sobre el concepte de ciutat intel·ligent o Smart City i la seva aplicació a la vila de Parets.
L’objectiu que s’havia proposat als alumnes era que indaguessin, reflexionessin i debatessin sobre els efectes globals de la tecnologia en la vida quotidiana (com poden ser la família, l’alimentació, l’educació, les relacions afectives o la identitat); l’organització social (com poden ser la feina, les comunicacions i el transport, la participació política, la justícia i els drets humans o les relacions internacionals); i el medi ambient (com poden ser l’explotació dels recursos o el canvi climàtic).