Aquest replantejament del butlletí respon a diversos motius. D’una banda, és una acció emmarcada en el Pla de dinamització del comerç local i del projecte municipal de promoció econòmica, amb la pretensió de contribuir a l’impuls de l’economia i a la promoció del comerç de proximitat. En aquest sentit, s’incorporarà una nova secció d’economia i comerç, amb entrevistes a comerciants i industrials de la població i notícies de l’àmbit tant econòmic com comercial.
Alhora, amb el nou format de la publicació municipal es vol donar resposta a una reiterada demanda dels establiments comercials de la vila, i és per això, que incorporarà publicitat externa. Així mateix, a les pantalles informatives instal·lades a la via pública (avinguda Catalunya-Eixample i davant de l’Escola Lluís Piquer) i als equipaments municipals també es podrà inserir publicitat. Recentment, el Ple de l’Ajuntament va procedir a l’aprovació dels Preus públics per a la inserció de publicitat, que permeten que qualsevol establiment comercial de Parets pugui anunciar-se a preus molt assequibles.
Parets al dia, que s’edita a l’Ajuntament de Parets i s’imprimeix a Grupo Z, té una tirada de 8.300 exemplars. Fins ara la seva distribució es feia a tots els domicilis de Parets del Vallès, i a partir d’ara s’amplia també al teixit comercial i industrial del municipi.
D’altra banda, dins de la mateixa línia de dinamitzar el comerç local i de proximitat, les associacions de comerciants del municipi i la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Parets posen en marxa, coincidint amb les festes de Nadal, una nova edició de la campanya I tu, on compres? Enlloc com a casa.
Aquesta acció, que es va engegar per primer cop el desembre de l’any 2009, té com a objectiu principal contrarestar els efectes que la crisi econòmica pot tenir en el sector comercial i, alhora, consolidar els hàbits de compra dels paretans i paretanes a l’entorn dels establiments locals.