Ahir dimecres, 16 de juny, es va celebrar el darrer Consell Escolar Municipal de Parets del Vallès del curs 2020-21. Un curs atípic marcat per la situació global de la pandèmia per la COVID-19 que ha obligat a canviar molts aspectes del dia a dia en els centres escolars. El consell valorava positivament que, tot i la situació, han pogut fer tots els projectes educatius.
El Consell Escolar Municipal va tractar temes com el projecte de l’institut escola que es preveu que s’adjudicarà abans de Nadal i les actuacions duraran entre un any i un any i sis mesos. El Servei d’Educació està treballant per coordinar les necessitats del centre i la redacció i execució del projecte.
Els altres dos grans temes que ha tractat el consell són, per una banda, el projecte de transformació dels patis de les escoles que augmentarà la subvenció per a les escoles Lluís Piquer, Pompeu Fabra i Vila Parietes perquè la destinin únicament a aquest projecte. I d’altra banda, també s’augmentarà la subvenció per a la reutilització de llibres de text i projectes d’innovació educativa a la secundària amb 2.000 € per classe.
La vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, volia “agrair la gran tasca que han realitzat tant les persones docents com les famílies, però sobretot vull remarcar la gran implicació dels alumnes en el seguiment de les mesures covid. Gràcies a tota la comunitat educativa hem pogut gaudir d’un curs que, tot i no ser normal, hem pogut dur a terme l’activitat acadèmica fins a final de curs i això s’ha de valorar”.
L'alcalde Francesc Juzgado va valorar la feina realitzada pels mestres, les mestres i professors i professores aquest curs, en paraules seves "vull agrair-vos l'esforç de tot el col·lectiu docent, que heu fet, dins la dificultat d'aquesta pandèmia, que el curs esdevingués amb una normalitat semblant a la d'abans de la pandèmia". Els va desitjar unes bones vacances i encoratjar a afrontar amb les mateixes forces i implicació el nou curs 2021-2022.
El Consell Escolar Municipal té com a objectiu principal ser un organisme de participació i consulta en la programació educativa de qualsevol aspecte relacionat amb l’ensenyament de nivell no universitari dins l’àmbit municipal, que canalitzi aquest cap a l’administració educativa que correspongui. Les funcions pròpies del consell són les d’assessorament, consulta, proposta i informació.