En previsió de l’obertura de la convocatòria d’ajuts al lloguer per joves ‘Bo Lloguer Jove’, l’Ajuntament de Parets dona indicacions per poder sol·licitar l’ajuda.
Què és el bo jove d’habitatge?
El bo jove d’habitatge és una ajuda que contribuirà al pagament de la renda o preu pel lloguer d’un habitatge o d’una habitació amb l’objectiu de facilitar-ne l’accés i el manteniment. L’ajuda serà de 250 euros mensuals amb el límit de l’import mensual de la renda de l’arrendament o del preu de la cessió; i es concedirà per dos anys.
Qui pot sol·licitar-ho?
Joves de 18 a 35 anys (inclòs), que siguin titulars d’un contracte de lloguer, habitació i/o cessió d’ús i que estiguin empadronats a l’habitatge. No superar els 24.318 euros bruts anuals. Això és equivalent a tres cops el valor de l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM). Que es disposi d’una font regular d’ingressos.
Què heu de fer?
En primer lloc, és molt important que disposeu de l’IDCAT MÒBIL per poder demanar l’ajut telemàticament. Les sol·licituds s’atorgaran per ordre d’entrada i aquest mitjà us permet fer-ho a qualsevol hora del dia (Com obtenir l’idCATMòbil).
Documentació obligatòria
La següent documentació és imprescindible per la sol·licitud:
DNI
Certificat d’empadronament.
Contracte de lloguer amb totes les fulles en un únic fitxer pdf.
Rebuts del lloguer 2022 – S’han d’escanejar tots els rebuts i/o comprovants de pagament del lloguer en un únic fitxer pdf.
Document SEPA – ha d’estar emplenat i segellat pel banc. També pots presentar el certificat de titularitat del compte bancari (link document SEPA).
Vida laboral (link com obtenir l’informe de vida laboral via SMS). On acrediti l’alta de 3 mesos dins dels 6 abans de presentar la sol·licitud. O bé, que estarà 6 mesos d’alta quan presenta la sol·licitud.
Acreditació font regular d’ingressos:
-Declaració de renda IRPF any 2020.
-Si el jove ha començat a treballar l’any 2021, certificat d’imputacions
-Si el jove ha començat a treballar l’any 2022, presentació de nómines i/o contracte de treball i/o certificat empresa. Acreditant que treballa o treballarà 6 mesos.
És important que els documents siguin en pdf escanejat o descarregat, ja que no es podran adjuntar fotografies dels documents en paper.
On tramitar-ho?
Es recomana el tràmit telemàtic a través de la pàgina web de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Tot i així, les sol·licituds també es podran presentar presencialment a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament demanant cita prèvia a l’ajuntament al 93 573 88 88.
Si vols més informació referent a aquest ajut, pots realitzar la teva consulta enviant un mail a habitatge@parets.cat