Balanç 2011 del Servei de Consum i Atenció al Consumidor (SCAC)

Dijous, 15 de març de 2012
El Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l’Ajuntament de Parets del Vallès ha tramitat 127 expedients durant l’exercici 2011. El 50% corresponen a l’àmbit de telefonia i la resta són de serveis bàsics, garanties i reparacions d’automòbils, entre d’altres. Les reclamacions relacionades amb serveis bancaris i financers estan registrant un increment considerable.

Del total de reclamacions, l’SCAC n’ha resolt directament el 40% i la resta han estat derivades a l’Agència Catalana de Consum per a la seva tramitació mitjançant mediació o arbitratge.

L’SCAC presta servei directe als consumidors, a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC). D’entre les accions i activitats desenvolupades al llarg de 2011 destaquen la participació en el 1r Fòrum d’OMIC’s del Vallès Oriental, la Campanya d’Inspecció Informativa a 168 establiments comercials del municipi, l’exposició “Consum, com som” i la publicació d’articles sobre consum amb periodicitat mensual al butlletí municipal Parets al dia.

Aquest 2012 s’han reprès les píndoles informatives de consum facilitades per la Diputació de Barcelona que s’emeten a l’emissora municipal RAP 107 i estan programades accions com ara una campanya informativa específica per a bars i restaurants, la realització del taller de consum per a cicle infantil “Ohh!!, la joguina no juga” que es durà a terme a P4 i P5 de l’Escola Municipal Pau Vila.

El servei municipal està acabant de definir tota la programació per a 2012 i algunes de les activitats que es plantegen incorporar són xerrades informatives sobre temes d’actualitat, com ara participacions preferents o hipoteques i la ‘dación en pago’, jornades formatives en consum per a policies locals o acollir la celebració del 2n Fòrum d’OMIC’s del Vallès Oriental a Parets del Vallès.

Darrera actualització: 2.05.2019 | 17:49