L'expropiació de les finques incloses en el document, segons Adif, és necessària per a l'execució de les obres. En total són més de 300 les finques, de les quals només 23 de Parets, que es veuen afectades per les expropiacions, a banda d'altres que patiran una ocupació temporal mentre durin les obres. El document es pot consultar al tauler d'anuncis de la web de l'Ajuntament parets.cat.
La regidora d'Urbanisme, Rosa Martí, ha manifestat la satisfacció del govern plural per l'anunci de la notícia, "amb aquesta acció ja veiem que el projecte per fi arrenca i esperem que aviat sigui una realitat".
La regidora va viatjar recentment fins a Madrid, juntament amb l'alcalde, Jordi Seguer, per reunir-se amb la Presidenta d'Adif, i exposar la necessitat que té Parets de disposar d'una estació de tren moderna i adaptada a les necessitats actuals, "estem treballant amb Adif per remodelar l'estació de Parets, que és molt antiga i necessita renovar-se" afegia Martí.
Des de l'Ajuntament s'ha demanat a Adif que contempli la possibilitat que els murs de contenció que s'hauran de construir en el nou pas superior, siguin prou resistents per habilitar un espai d'aparcament, aprofitant la zona que quedaria entre el carrer Prat de la Riba i av. de Catalunya, amb l'objectiu de crear llocs d'estacionament i millorar el pas i els accessos a l'estació.
El desdoblament d'aquesta línia ha estat llargament reivindicada pels municipis afectats, i concretament per l'Ajuntament de Parets, atesa la importància del transport públic en la millora de la mobilitat i la sostenibilitat mediambiental.