La decisió s'emmarca a la primera fase de les obres de desdoblament de les vies del ferrocarril de la línia R3. ADIF ha considerat desplaçar el pas a nivell per a passatgers, que anteriorment s’ubicava pràcticament al costat del pont i davant de l'estació de Parets del Vallès, a uns 150 metres en direcció a Mollet del Vallès.
L’actuació prevista a curt termini per a la construcció de la nova estació de Rodalies de Parets, que parteix justament amb una gran plataforma elevada des del pont de l’Av. Catalunya sobre les vies, ha estat un dels principals motius d’aquest desplaçament per vetllar així per la seguretat dels usuaris/es d’aquest mitjà de transport, en el decurs de les esmentades obres.
Davant d’alguns incidents produïts aquests darrers dies amb alguns passatgers, el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Parets del Vallès, Lucio Gat, ha demanat a Renfe-Rodalies "que estableixin de manera fixa i permanent les andanes de l’estació de Parets per agafar el tren, definint i indicant amb un cartell sobre aquestes, la direcció corresponent (via Barcelona o via Vic) i que s’assegurin que la megafonia funcioni amb anterioritat suficient al pas dels trens perquè els passatgers puguin tenir temps de desplaçar-se al nou pas de nivell, en cas que sigui necessari".
Transports adjudica per 744.150 euros l'estudi informatiu per la nova connexió ferroviària de Rodalies entre els Vallesos
D'altra banda, avui s'ha donat a conèixer aquest projecte emmarcat a l'Actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030.
El Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible ha adjudicat per 744.150 euros (IVA inclòs) el contracte de serveis per a la redacció de l'estudi informatiu de la nova connexió ferroviària de Rodalies entre el Vallès Occidental i el Vallès Oriental a l’empresa TPF GETINSA EUROESTUDIOS, S.L. El termini de redacció de l'estudi és de 30 mesos per a la seva realització. Aquest consisteix en la definició i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per l'establiment d'una nova connexió de Rodalies entre les línies Barcelona-Sabadell-Terrassa i la línia Papiol-Mollet. El contracte inclou també la realització d'un estudi de viabilitat d'una nova estació de la línia R8 de Rodalies a Ripollet.