L’Ajuntament de Parets disposa, des del 21 de juny, d’una nova Ordenança reguladora de l’administració electrònica 2022. El consistori va aprovar inicialment, en sessió plenària extraordinària, l’adaptació de la norma jurídica a les noves actualitzacions normatives. La proposta va obtenir 17 vots a favor dels grups municipals PSC, Sumem Esquerres a Parets, Ara Parets ERC, Parets x la República-Junts x Cat i Ciutadans.
La regidora d’Innovació i Participació, Gemma Garcia, va apuntar que “la iniciativa és per adaptar el contingut de l’ordenança a la nova realitat social i jurídica recollint la importància de la transició cap a les noves tecnologies a l’esfera diària, entre elles, les aplicacions mòbils i les xarxes socials; que s’han d’incorporar de manera progressiva a les relacions entre l’Ajuntament i la ciutadania. En aquest sentit, s’ha revisat l’ordenança vigent, que data del 2011, per adequar-la a la nova legislació i per donar cobertura jurídica, amb el compromís de l’Ajuntament de construir una administració més propera, proactiva, digital i transparent”.
La nova ordenança regula la implementació i el desenvolupament de l’Administració electrònica en l’àmbit del consistori, a través de les figueres de: la Seu electrònica, el Registre electrònic, els mitjans d’identificació i signatura electrònica, l’ús de documents i expedient electrònic, la notificació electrònica i l’actuació administrativa automatitzada.