147 persones aturades de Parets ja han sol·licitat l’ajut de 60 euros en l’IBI

Dijous, 15 de novembre de 2012
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Parets del Vallès ha rebut, fins al dia d’avui, 147 sol·licituds d’ajut de persones aturades del municipi per fer front al pagament de l’Impost de Béns Immobles de l’any en curs. El termini per presentar la documentació per rebre l’ajut va començar l’1 de novembre i finalitza el 31 de desembre de 2012. Per evitar cues es pot demanar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) trucant al telèfon 93 573 88 88 de 15 h a 20 h.

Aquesta bonificació de 60 euros per habitatge està destinada a les persones empadronades al municipi que es troben en situació d’atur, amb l’objectiu de reduir la despesa de l’IBI de l’exercici 2012 als col·lectius que estan patint més directament els efectes de la crisi econòmica. Pel que fa a la bonificació de 50 euros en el rebut de l’IBI que es fa a les persones jubilades amb ingressos reduïts o amb poca capacitat econòmica s’amplia també a 60 euros.

El consistori ha destinat un total de 60.000 euros a la partida pressupostaria que cobrirà el pagament dels imports dels ajuts.

Per rebre l’ajut cal presentar, a més del document de sol·licitud, una fotocòpia del DNI, el full actualitzat d’inscripció al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el número de compte per a l’ingrés. En el cas dels lloguers, cal aportar també el contracte de lloguer i la fotocòpia del rebut de lloguer on consti el pagament de l’Impost sobre Béns Immobles o un justificant conforme es fa front al pagament d’aquest impost.

Amb la voluntat de facilitar al màxim els tràmits, l’Ajuntament de Parets del Vallès ha posat a l’abast dels ciutadans diferents opcions. Per mitjà de l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana, totes les persones que disposin de Certificat Digital poden fer la sol·licitud a través del web municipal: www.parets.cat/tramits-i-serveis.

Amb l’autorització de la persona sol·licitant l’Ajuntament podrà consultar a altres administracions tota la documentació necessària. Signant aquest document d’autorització només  caldrà presentar el DNI i el número de compte on s’haurà de fer l’ingrés de l’ajut. Les persones que no autoritzin la consulta hauran d’aportar el DNI, el full actualitzat d’inscripció al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), i el número de compte on s’haurà de fer l’ingrés de l’ajut.

Darrera actualització: 2.05.2019 | 17:50